dimecres, 20 de juliol del 2011

Llenguatge Informàtic

Fa uns mesos un col·lega em feia la següent consulta:

"magradaria veure les pelis que tinc al portàtil per la tele, ho puc fer?".

Li vaig dir que sí, però que m'ensenyés el portàtil i em descrigués la tv primer. Vaig veure que pel seu cas la solució més senzilla era amb un cable d-sub 15 com a la imatge:


Jo mateix li vaig aconseguir el cable d'un monitor vell.

A l'endemà em vaig trobar el col·lega, de seguida li vaig detectar la mirada de 'alguna cosa no va anar bé'. Així que vaig tenir temps de pensar que podia haver fallat i preparar la resposta.

Efectivament el col·lega em diu: "El cable que em vas passar va perfecte, ja puc veure la peli per la tele, però no se sent res. Saps que pot ser?"

La resposta va ser ràpida:

"Bé, si recordes, em vas dir que volies veure pelis, no que les volguessis escoltar."

Naturalment després li vaig dir que necessitava el segon cable:


De vegades els informàtics apliquem la solució directa al problema que ens proposa l'usuari sense qüestionar-nos quin és realment el problema que hem de solucionar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada